گام های اساسی برای راه اندازی یک سایت فروشگاه آنلاین

احتمالا شما هم به دنبال راهی هستید تا درآمد ماهیانه‌ی فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید؟ آرزویی که کاملا دست‌یافتنی است و آدم‌های زیادی هر روز موفق می‌شوند درآمد خود را از کسب‌و‌کارهای آنلاین افزایش دهند.

صنعت و محصولی برای خود انتخاب کنید

در فروشگاه اینترنتی برای برخی افراد همین قدم اوّل، سخت‌ترین گام است و معمولا دردسرهای زیادی را به همراه دارد. انتخاب محصولِ درست فروش، می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت یا ناکامی فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. البته نکته‌ی مهم این است که با وجودِ تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در بازار، باز هم بهترین را انتخاب کنید.

امکان دسترسی به محصول در فروشگاه‌های فیزیکی

آیا امکان خریدِ حضوری محصول برای مشتریان وجود دارد؟ مشخص است که نایاب بودنِ محصول، میزان فروش آنلاین آن را افزایش می‌دهد. مطمئنا اگر در فروشگاه‌های محلی، محصول مورد نیاز مشتری وجود نداشته باشد، مشتری خرید آنلاین را انتخاب خواهد کرد.

راه‌اندازی وب‌سایت

بعد از انتخاب محصول و تولیدکننده‌ی مناسب، نوبت به راه‌اندازی وب‌سایت می‌رسد.

برخی از افراد تعجب می‌کنند چرا شخصی که هنوز وب‌‌سایت ندارد به دنبال یافتن تولیدکننده است. معمولا یافتن یک تولیدکننده وقتی وب‌سایت آماده است ولی هیچ محصولی برای ارائه در آن وجود ندارد، بسیار ساده‌تر از زمانی است که اصلا وب‌‌سایتی برای عرضه کردن محصول، وجود ندارد. البته، همیشه می‌توانید به جای طراحی کامل وب‌سایت، صفحه‌ای با پیام «به زودی راه‌اندازی می‌شود» برای کسب‌وکار نوپای خود ایجاد کنید.

سیستم اتوماتیک سازی فرایند ها

به خاطر ترافیک بالا در فروشگاه های اینترنتی خیلی از کارها را نمی توان به صورت دستی انجام داد و حتما باید سیستم های اتوماتیکی را طراحی و راه اندازی کنید.

به عنوان مثال بسیاری از افراد هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی شما ممکن است مشکلی برایشان پیش بیاید و به دلایل مختلفی هنگام نهایی کردن و پرداخت آنلاین وجه مجبور باشند از ادامه کار دست بکشند.

ممکن است همان لحظه ارتباطشان با اینترنت قطع شود. ممکن است همان لحظه بفهمند در کارت بانکی خود موجودی کافی ندارند! یا ممکن است اصلا سایت شما آن لحظه از دسترس خارج شده باشد.

صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی

هدف اصلی همه ما در فروشگاه اینترنتی هدایت بازدید کننده به صفحات خرید محصول است. یکی از نکاتی که در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی خود باید حتما به آن توجه کنید قرار دادن محصولات پر فروش، پیشنهاد های ویژه، جدیدترین محصولات و محصولات تخفیف دار است.

موارد ذکر شده را می توانید در قالب اسلاید شو بالای فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.البته که وجود اسلاید شو در فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. تصاویری که در اسلاید شو قرار می گیرد باید بسیار حرفه ای و ترغیب کنند همراه با CTA فوق العاده باشند.

درباره‌ی nahid rezaei

همچنین ببینید

جذب مشتری بالقوه

چگونه مشتری بالقوه جذب کنیم

چگونه مشتری بالقوه جذب کنیم ; تسلط بر حفظ مشتری نکته کلیدی در سلامت تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.