نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

خارج از چارچوب بازاریابی، کلمه “پَرش” در واقع نوعی سرگرمی است. این ما را به یاد دوران کودکی می اندازد، زمانی که  ساعت ها در اتاق پرش بادی می گذراندیم، یک بازی بسکتبال، یا شاید حتی یک بازی جک. اما هنگامی که آن را در تجزیه و تحلیل وب سایت بررسی می کنیم، آن بخشی از یک انداه‌گیری است که می تواند واقعا گیج کننده باشد آن هم زمانی که شما برای اولین بار به صورت اتفاقی با ان مواجه می شوید: نرخ پَرش.

نرخ پرش یا Bounce rate به تعداد کاربرانی گفته میشود که به سایت شما مراجعه میکنند و بدون اینکه به صفحات دیگر سایت شما بروند از سایت شما خارج میشود که این خروج یا از طریق بستن مرورگر یا کلیک روی دکمه بازگشت و یا کلیک کاربر روی لینکی از سایت شما اتفاق میافتد.

ارزش گذاری پَرش چیست؟

آنچه که شاید مهم تر به نظر برسد پاسخ به این سوالات می باشند: ، نرخ پَرش وب سایت شما همان نرخ پَرش ایمیل شما نیست. نرخ پَرش وب سایت شما درصدی از افرادی هستند که به یک صفحه در وب سایت شما میرسند، و سپس به سرعت آن را ترک می کنند. آنها روی هیچ چیز دیگری کلیک نمی کنند. آنها فقط به یکی از صفحات شما می روند، مدت کوتاهی را آنجا هستند، سپس می روند.
به طور کلی، نرخ پَرش بالا نشان می دهد که صفحات بی ربط و یا گیج کننده برای بازدید کنندگان در سایت وجود دارد. اما آیا به اقدامات شدید مانند حذف یک صفحه و یا انجام یک طراحی مجدد نیاز است. مراحل مهمی وجود دارد که شما قبل از اقدام باید آنها را بدانید. به یاد داشته باشید: نرخ پَرش واقعی فقط به شما می گوید که فردی به یک صفحه وب می آید و آن را بدون بازدید صفحات دیگر ترک می کند.
بیایید بگوییم که نرخ پَرش شما به ویژه برای بازدید کنندگان رسانه های اجتماعی بالا است – بیایید یک نگاه نزدیک تر به پیام های شما که همراه با محتوای در حال توزیع ضمیمه شده است بیندازیم. “آیا این واقعا با محتوا مطابقت دارد؟” Vocell بازاریابان را برای پرسیدن به چالش می کشد.
“آیا یک بازدید کننده با کلیک روی لینک در توییتر و یا فیس بوک انتظار دیدن این تیتر و تصویر اولیه را دارد؟” اگر پاسخ به هر کدام از این سوالات “خیر” است، استراتژی راهبردی برای ارتقای شما نیاز به کار بیشتری دارد. هنگامی که شما در حال توزیع محتوای وب سایت خود هستید، مطمئن شوید که پیام موجود در صفحه شما با آنچه بازدید کننده انتظار دارد، منطبق است.

درباره‌ی nahid rezaei

همچنین ببینید

Microdata در سئو

Microdata و تاثیر آن بر سئو

Microdata در سئو ; بدون شک ، سئو برای صاحبان سایت بسیار حائز اهمیت هست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.