چگونه در اینترنت تبلیغ خوب و موفقی داشته باشیم؟

برای اولین بار که خواستم  تبلیغ گوگل را برای یکی از سایتهای مشتریانم انجام دهم به دنبال این بودم که چطور می توانم کلماتی را بهینه و مناسب با هزینه مشتری انتخاب کنم تا :

  • هم کلمات انتخاب شده باعث شود مشتریان هدف بیشتری به سایت روانه شوند
  • هم کلمات طوری انتخاب شود تا از کلیک بیهوده افرادی که به آن خدمات نیاز ندارند جلوگیری شود

 

گوگل برای اینکه تبلیغ شما را بر اساس کلمات کلیدی به بازدیدکنندگان نشان دهد از چهار روش برای تعیین این کلمات استفاده می کند:

  • Broad Match
  • Exact Match
  • Pharse Match
  • Negative Match

روش Broad Match :

اگر با این روش تبلیغ گوگل را انجام دهیم ، تبلیغ شما همزمان با جستجوی تیزر تبلیغاتی در جستجوهایی که این کلمه نیز در آن استفاده شده باشد خواهد آمد، مثل : نحوه ساخت تیزر تبلیغاتی ، آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی ، ساخت تیزر تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک و …

می بینیم که در این روش ممکن است در بیش از ۶۰ درصد مواقع ، بازدیدکنندگانی به سمت سایت شما روانه شوند که نمی خواهند از خدماتتان استفاده کنند و در جستجوی چیز دیگری هستند.

تبلیغات اینترنتی فقط قرار دادن یک تبلیغ در فضای آنلاین و انتظار برای گرفتن بهترین نتیجه نیست. مؤثرترین و موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی، آمیخته‌ای از عناصر به هم پیوسته و متعددی هستند که هر کدام از این عناصر به تنهایی کارکرد خاصی دارند و در نهایت به افزایش پتانسیل یک کمپین تبلیغاتی منجر می‌شوند.

به ندرت پیش می‌آید که مشتری، وب‌سایتی را کشف کند و فورا تصمیم بگیرد که از آن خرید کند. سفر مشتری معمولا طولانی و پیچیده است و تهیه‌ی نقشه‌ای از آن نیازمند ابزارهای مختلف و زمان زیادی است. به همین دلیل، بازاریابی مجدد به یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابان دیجیتال تبدیل شده است. بازاریابی مجدد، فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا مشتریانی‌ را که از وب‌سایت‌تان بازدید می‌کنند و بدون انجام هیچ عملی از قبیل خرید یا ثبت نام، سایت را ترک می‌کنند، پیگیری کنید.

روش Exact Match :

این روش ، از دیگر روش ها در انتخاب کلمه کلیدی و نمایش آن به افراد مرتبط و هدف بهتر است. زیرا که دقیقا اگر همان کلمه جستجو شود به کاربران نمایش داده می شود.

 

روش Phrase Match :

این روش یک روش بهینه دیگر در گوگل برای تبلیغ کلمات کلیدی شماست. این روش همانند روش Exact Match عمل می کند اما با این تفاوت که اشتباهات و مترادف های خیلی نزدیک کلمه مورد نظر شما را نیز ملاک قرار می دهد.

یعنی اگر افراد به جای کلمه ساخت تیزر تبلیغاتی کلمه ساخت آگهی تبلیغاتی یا ساخت فیلم تبلیغاتی را جستجو کنند شما نیز در تبلیغات نمایش داده خواهید شد. و یا اگر افراد اشتباه تایپی داشته باشند (مثلا ساخت تینر تبلیغاتی) شما را به آنها نمایش خواهد داد.

روش Negative Match :

در این روش کلمه مد نظر شما بررسی می شود و کلمات مرتبط با آن در جستجو نمی آید! یعنی مترادف ها و کلمات هم شکل ملاک قرار نمی گیرد.

درباره‌ی nahid rezaei

همچنین ببینید

Site registration in Google Webmaster and Analytics

ثبت سایت در گوگل وبمستر و آنالیتیکس

ثبت سایت در گوگل وبمستر و آنالیتیکس ; زمانی که یک سایت شروع به فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.