معرفی شغل جذاب دیجیتال مارکتینگ

استفاده از ابزارهای دیجیتال (شامل موبایل، کامپیوتر، تبلت، لپ تاپ، و … ) جهت معرفی محصول، جذب مشتری، برند سازی و فروش را بازاریابی دیجیتال می گوییم. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ صاحب کسب و کار از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال اقدام به معرفی محصولش به مشتریان کرده و تلاش می کند فروش را افزایش دهد.

این تعریف خیلی کامل نیست اما به شدت ساده است و در عین حال برای آنکه بدانیم کلا بازاریابی دیجیتال چیست کافی به نظر می آید. اما حالا قصد داریم به طور دقیقتر بازاریابی دیجیتال را تشریح کنیم. برای رسیدن به این هدف اینبار اصولی تر عمل می کنیم و ابتدا بازاریابی را تعریف خواهیم کرد. خیلی از افراد صاحب نظر اقدام به تعریف بازاریابی کرده اند. برای مثال کاتلر بازاریابی را اینگونه تعریف کرده است:

“علم و هنر کاوش، ایجاد و ارائه ارزش برای برآوردن نیازهای یک بازار هدف همراه با کسب سود”.

دارایی­ ها در دیجیتال مارکتینگ
  • وب سایت
  • پست های وبلاگ
  • کتاب های الکترونیک (Ebooks) و مقاله سفید یا وایت پیپرها (Whitepapers)
  • اینفوگرافیک ها (Infographics)
  • ابزارهای تعامل
  • کانال های شبکه­ های اجتماعی (Facebook، LinkedIn ،Twitter،Instagram و…)
  • کسب پوشش آنلاین (روابط عمومی (PR)، شبکه اجتماعی و بررسی­ ها)
  • بروشورهای آنلاین و کاتالوگ های آنلاین ( Lookbook)
  • دارایی ­های برندینگ (لوگوها، فونت ها و …)
بازاریابی شبکه­ های اجتماعی (Social Media Marketing)

به فرایند ارتقای برند و محتوا از طریق کانال های شبکه ­های اجتماعی به منظور افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار بازاریابی شبکه ­های اجتماعی گویند. کانال های مورد استفاده در این شکل بازاریابی فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، پینترست و گوگل پلاس هستند.

تبلیغات بومی یا همسان (Native Advertising)

تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که به شکل محتوا در پلتفرم در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر می شوند به عنوان مثال یکی از انواع تبلیغات همسان پست های دارای اسپانسر هستند. ولی بسیاری تبلیغات در شبکه ­های اجتماعی مانند تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را نیز در این دسته قرار می دهند.

روابط عمومی آنلاین (Online PR)

روابط عمومی آنلاین عمل تامین امنیت به دست آمده از پوشش آنلاین به وسیله نشریات دیجیتالی، بازاریابی دیجیتال وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا است. بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است ولی در محیط مجازی شاهد آن هستیم.
برخی از کانال هایی که تلاش های روابط عمومی آنلاین را حمایت می کنند عبارتند از : تماس با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی، تعامل با بررسی ها و مقالات آنلاین مربوط به شرکت در فضای مجازی مثل کامنت گذاشتن و درج نظرات و کامنت در وبسایت یا وبلاگ خود  شرکت.

 

درباره‌ی nahid rezaei

همچنین ببینید

جذب مشتری بالقوه

چگونه مشتری بالقوه جذب کنیم

چگونه مشتری بالقوه جذب کنیم ; تسلط بر حفظ مشتری نکته کلیدی در سلامت تجارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.