مزرعه لینک (Link farm) چیست؟

مزرعه لینک را می‌توان به‌عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) توصیف کرد که در آن، گروهی از وب‌سایت‌ها به‌طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک وب‌سایت به‌طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند.

هدف از ایجاد چنین لینک‌هایی این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک وب‌سایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.

شاید بپرسید که موتورهای جستجو چگونه متوجه وجود مزارع لینک یا لینک فارم‌ها می‌شوند؟ خب، پاسخ ساده است. سایت‌هایی که با یک مزرعه لینک تبادل دارند، به دلیل حجم بالای لینک‌های خروجی و عدم ارتباط موضوعی آنها با یکدیگر به‌راحتی توسط گوگل شناسایی می‌شوند.

گوگل طی سال‌های اخیر سخت‌گیرتر شده و تلاش می‌کند با به‌کارگیری معیارهای گوناگون و متعدد، وب‌سایت‌هایی را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد که از نظر محتوا واقعاً باکیفیت هستند و البته، به قوانین نیز احترام می‌گذارند.

گوگل با کارهای رایگان و سریع که بخواهد باعث رشد سریع سایتی شود مخالف است و معتقد است که اگر وب سایتی بخواهد رشد کند، باید قوانین درست آن را به کار ببرد. در واقع با اینکار می خواهد جلوی پیشرفت سایت هایی را که قصد دارند با تقلب خود را در صفحه اول قرار دهند را بگیرد. این کار هم در واقع نمونه ای از همان روش های تقلب است که سعی می کنند با دریافت بک لینک های رایگان رتبه سایت خود را سریعا افزایش دهند.

اما چگونه بفهمیم که این سایت در واقع یک مزرعه لینک است. کار فوق العاده ساده است، هرسایتی که دارای لینک های زیادی است و از شما توقع گذاشتن لینک سایتشان را دارند، مزرعه لینک می گویند. البته نباید این مساله را با فروم و شبکه های اجتماعی اشتباه گرفت. برای اینکه ماهیت این دوتا کاملا با هم متفاوت است.

در این گونه سایت ها شما هیچ گونه تبادلی انجام نمی دهید، بلکه فقط لینک سایت خود با براساس استراتژی خاصی قرار می دهید و دریافت هرگونه بک لینک از نظر گوگل فوق العاده ارزشمند است.

«بهترین راه برای ترغیب وب سایت‌های دیگر نسبت به ایجاد لینک‌های باکیفیت و مرتبط برای شما، تولید محتوای منحصر به فرد و متناسبی است که می‌تواند به طور طبیعی در میان جوامع اینترنتی محبوبیت کسب کند. تولید محتوای خوب نتیجه می‌دهد: لینک‌های دریافتی معمولاً رأی سردبیری (ویراستاری) مثبتی هستند که بدون اجبار به سایت شما داده می‌شوند و هر چه محتوای سودمند بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه آن محتوا از دید صاحب وب‌سایت دیگری برای مخاطبانش ارزشمند به نظر برسد و به آن لینک بدهد بیشتر می‌شود.»

درباره‌ی nahid rezaei

همچنین ببینید

Microdata در سئو

Microdata و تاثیر آن بر سئو

Microdata در سئو ; بدون شک ، سئو برای صاحبان سایت بسیار حائز اهمیت هست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.