ویژگی های یک وب سایت خوب و حرفه ای

متاسفانه به دلیل عدم رعایت ویژگی های یک وب سایت یا وبلاگ خوب و عالی و ایده آل که در این مقاله قراره به آن بپردازیم سایت ساخته شده بازدید کننده کمتری را به خود جلب میکند، مدیران وب سایت ها به دلیل عدم دانش اولیه در طراحی و ساخت یک سایت حرفه ای با شکست روبه رو شده و حتی امیدی برای فعالیت در این زمینه را ندارند و فکر میکنند گویا دنیای وب سایت ها به آخر رسیده !! اگر نظر منو در پاسخ به این طرز تفکر میخواهید توصیه میکنم موارد زیر رو حتما ابتدا خوب رعایت کرده تا بتوانید یک وب سایت عالی داشه باشید .

ویژگی های یک وب سایت خوب و حرفه ای
ویژگی های یک وب سایت و وبلاگ خوب و حرفه ای

ویژگی های یک وب سایت ایده آل

1) ظاهر وب سایت

ویژگی های یک وب سایت، ظاهر یک وب سایت عالی بیانگر اولین تصویر و ذهنیت و هویت و شخصیت، نتنها وب سایت یا وبلاگ شما برای بازدید کننده میباشد بلکه تاثیر مستقیم روی خدمات مطالب و افرادی که در سایت شما مشغول به کار هستند و از همه مهمتر مدیریت و موسس را دارد.بازدید کننده درنگاه اول هرچند با لینک مطالب از هر جایی به سمت سایت شما کشیده شده باشد به محض ورود یک باراندازه کلی از  وب سایت شما به صورت کاملا غریزی ذهن بازدید کننده را تحت تاثیر قرار میدهد.

[cl-popup title=”مثال” btn_label=”مثال” btn_color=”#fff” align=”right”]اگر بگویند در جایی گیاهی دارویی وجود دارد که همه چیز را شفا میدهد،حتما شما وارد آنجا میشوید.ناگهان میبینید گیاه در یک منطقه دره ای وحشناک با ظاهری کوهستانی و کویری که اطراف آن هیچ ابادی وجود ندارد .شما چی کار میکنید؟ بله منم بودم گیاه رو میکندم و در میرفتم و حتی کلاهم اگر میافتاد برنمیگشتم :)[/cl-popup]

 

طراحی ظاهر وبلاگ
طراحی ظاهر وبلاگ

رنگ بندی

اولین چیزی که بر روی تشخیص کلمات و نحوه خوانایی بازدید کننده تاثیر دارد رنگ بندی مناسب میباشد.کافی میباشد که چشمان بازدید کننده کمی تار شود و یا درد بگیرد و اختلال دید پیدا کند از رضایت کاربر کم میکند.حتی امکان خطای دید بالا میرود! بله خطای دید کاربر هرچه مطالب را میخواند فکر میکند در خط بعدی میباشد اما حقیقت این است در حال درجا زدن بر روی خط قبلی میباشد و این موضوع باعث ترک بازدید کننده از سایت شما میشود.

اشتباه : تداخل در رنگ منو با رنگ سربرگ : <‘یشمی’= رنگ فونت> < ‘سبز’= پسزمینه>

اشتباه : تداخل در رنگ پس زمینه با رنگ متن بدنه : <‘کرم’= رنگ فونت> < ‘سفید’= پسزمینه>

صحیح : هم خوانی در رنگ منو با رنگ سربرگ : <‘سفید’= رنگ فونت> < ‘سبز’= پسزمینه>

صحیح : هم خوانی در رنگ پس زمینه با رنگ متن بدنه : <‘سیاه’= رنگ فونت> < ‘سفید’= پسزمینه>

 

درک مفهوم : رنگ بندی درست دید واضح خوانایی بالا.

نتیجه :  رنگ بندی نادرست باعث فراری دادن بازدید کننده و یا مشتری میشود.

سبک style

به صورت کلی سبک و اسکلت بندی وب سایت عالی یا وبلاگ شما نباید طراحی قدیم باشد دومین چیزی که نظر بازدید کننده را جلب میکند استایل وب سایت شما میباشد ، دنیای وب سایت جامعه ای برابر میباشد و محدود بر چیزی نیست.

-شما در شهری هستید که همه ماشین قدیمی با ضاهری جرم زده و مکعبی شکل سوار میشوند گویا چاره ای جز این ندارید!چون فقط ماشین قدیمی در دسترس میباشد.

-شما در شهری هستید که تمامی ماشین ها در ان وجود دارد چه قدیمی با ظاهری بی کلاس چه پیشرفته با ظاهری شفاف  زیبا  درخشنده  مدرن و قیمت کرایه یکسان، سوار کدام میشوید؟ کدام یک را تحمل میکنید؟ چه کسی ماشین زوار در رفته را سوار میشود درحالی که ماشین شیک و خش فرم با قیمتی برابر هم وجود دارد

درک مفهوم : استایلی زیبا،کات،داری مرز بندی مناسب و امکان تفکیک راحت تر اجزای سایت برای ذهن بازدید کننده.

نتیجه :  استایل خوب جادویی شگفت انگیز برای وب سایت شما میباشد که هر بازدید کننده ای را مجذوب و تبدیل به کاربر شما میکند.

گرافیک

سومین چیزی که بازدید کننده همانند کارآگاهی سمج و سه پیچ به دنبال آن میگردد آرم و علائم (logo) و نشان وب سایت شما میباشد.حتما یک گرافیست برای وبسایت خود استخدام کنید،وب سایت با آرم کج و کله نشانه کل هنرمندی مدیر سایت میباشد و شخصیت کلی کار شما زیر سوال میبرد.

امروزه با طراحی لوگو های مدرن و فلت پیشرفت چشمگیری در این زمینه را داشته است،انواع سبک در طراحی لوگو وجود دارد که در مباحث بعد به آن اشاره میکنیم.

درک مفهوم : لوگوی سایت نشانه شخصیت سایت شما میباشد

نتیجه :  یک لوگوی خوب میتواند سایت شما را در حافظه بازدید کننده به اصطلاح بوک مارک کند.

2) اطمینان و امنیت

طراحی
طراحی

ویژگی های یک وب سایت، چهارمین چیزی که بازدید کننده به شدت به دنبال آن میباشد داشتن پرتکل امنیتی اس اس ال https و نماد های اطمینان از وزارت فرهنگ و ارشاد میباشد.

چه کسی ضمانت میکند اجناسی که در بازار های سیاه خرید و فروش میشوند و یا قاچاق شده و یا بی نام و نشان و…. همگی اصل و دارای گارانتی میباشد؟

چه کسی حاضر میشود اطلاعات مهم و شخصی یا پول خود را در بانکی که گاوسندوق آن با مواد ضریف ساخته است میگزارد؟ بانکی که وسط ناکجا آباد که نه چراقی و لامپی در آن روشن باشد،بی شک به جای امنیت و اطمینان لرزه بر جان و مال می افکند :/

حال در نظر داشته باشید بانکی با داشتن چندین نگهبان و مامور و سیستم رباتیک و لیزری در آن بکار رفته باشد،حتی ریاست بانک به شما تعهد دهد درصورت نابودی سرمایه شما عین وجه بازگردانیده شود! و هزاران نفر از بانک تعریف کند و بانک دارای نماد و نشان و کاپ های اطمینان و گر افتخار داشته باشد. قضاوت با خود شماست.

درک مفهوم : اطمینان بازدید کننده را جلب کنید.

نتیجه :  امنیت و اعتماد مشتری را کاربر و تبدیل به مشتری ثابت شما میکند.

3) بهینه سازی و سئوی سایت

بازدید کننده و کاربر
بازدید کننده و کاربر

ویژگی های یک وب سایت،این را بدانید بهینه سازی و سئو سایت اصلا شوخی بردار نیست و ه صورت جدی باید آن را انجام دهید انتخاب یک روش مناسب بهینه سازی و سئو باعث افزایش چندین برابری بازدید کنندگان میشود.

موتور های جستجو بهترین جذب کننده های بازدید کنندگان و افراد میباشد اما مسئله این است چطور آن ها را به سمت سایت خود هدایت کنیم؟

عنوان مناسب – توضیحات متا عبارات کلیدی استفاده از برنامه های مرتبط با این قضیه که خودتان هم میتوانید انجام دهید اما این پایان ماجرا نیست.میبایست افراد با تجربه ای را در این باره استخدام کنید، بهینه سازی و سئو میتواند کمک اساسی در جلب مشتری باشد.

درک مفهوم : اعلامیه و پخش کارت فکر نکنم چارهای برای تبلیغ و شهرت وب سایت شما باشد.

نتیجه :  به روز باشید و ببینید تقاضای جستجو گران در چه مواردی هستند.

هیچ گاه سرعت سایت خود را با تصاویر و محتوای سنگین پایین نیاورید طراحی سایت باید به گونه ای باشد که مورد رضایت افرادی که از اینترنت معمولی استفاده میکنند قرار گیرد.سرعت بارگزاری سایت شما در هر شرایط باید با سرعتی فوق العاده را داشته باشد سایت های زیر میتواند به شما کمک کند .

Google PageSpeed Insights

Web Page Analyzer

YSlow

GTmetrix

گوگل وب سایت های با سرعت بالا را بهتر انالیز میکند این یک مورد اساسی میباشد و مورد تایید باید قرار گیرد.البته در نظر داشته باشید یک هاست خوب میتواند این مشکل را تا حدی عالی برطرف کنید کدنویسی و طراحی سایت هم تاثیر زیادی دارد

4) سازگاری وب سایت برای همه دستگاه ها (responsive)

واکنش گرا،جذب بازدید کننده
واکنش گرا،جذب بازدید کننده

امروزه اکثر مردم از گوشی همراه هوشمند برخوردار میباشند به دلیل قابل حمل بودن راحت در هر لحضه جا و مکان امکان دسترس بودن فراهم میباشد اکثر مردم در خانه های خود کامپیوتر دارند اما موضوع این میباشد اگر بر این فرض باشیم طرفدار های گوشی همراه 40 درصد و 60 درصد را به کامپیوتر بدهیم این دلیل پیروزی و برتری کامپیوتر بر گوشی همراه میباشد.دقت کنید و باهوش باشید ایا اون 40 درصد حق استفاده از وب سایت یا وبلاگ شما را ندارن؟ قضاوت با خود شما.

اگر زرنگ بوده باشید از عاخرین درصد باقی مانده از کاربرهای گوشی های هوشمند جهان استفاده میکنید اما مشکل اینجاست سایت شما اگر با گوشی های همراه سازگاری داشته باشد باز نمیتوانید نظر همه را جلب کنید زیرا تمامی امکانات سایت به صورت ناقص بر روی گوشی های هوشمند بارگزاری میشوند و به صورت کند میباشد راه کار چیست؟

اپلیکیشن

با طراحی اپلیکیشن سایت آن درصد از مابقی از دست رفته را جبران میکنید و دیگر هیچ حرف و حدیثی را به جای نمی گزارید.اگر ماهر هستید طراحی دست شما را میبوسد اگر خیر و یا وقتش را ندارید میتوانید به سایت هایی که اپلیکیشن سایت را طراحی میکنند مراجعه کنید.

درک مفهوم : اگر در آینده دستگاه جدیدی وارد بازار شد منتظر  و دست به سینه نباشید وب سایت خود را با آن سازگار کنید

نتیجه :  از طرفداران گوشی همراه حمایت کنید تا مورد حمایت آن ها قرار بگیرید .

5) امکانات وب سایت

امکانات ویژگی های یک وب سایت
امکانات ویژگی های یک وب سایت

بازدید کننده جدا از خدمات وب سایت یا وبلاگ به دنیال این میباشد که وب سایت شما چه امکاناتی را دارد؟یک وب سایت عالی باید امکانات خوبی را داشته باشد.

ورود وثبت نام

پس ابتدا ثبت نام میکند! صحفه ثبت نام و ورود باید کاملا سریع باشد در غیر این صورت همونجا منصرف میشود.

اشتباه : فیلد های فراوان / سوالات بی رطی / شلوغی / و از همه بد تر نیاز به پر کردن تمامی فیلد ها / و تاییدیه به ایمیل کاربر جهت ثبت نام.

صحیح : تا حد امکان فیلد های بسیار کم : نام کاربری /ضروری نبودن ایمیل (ذکر کنید کاربر محترم این فیلد جهت باز سازی رمز عبور شما میباشد)/ رمز عبور/ و موارد امنیتی

اگر حاضرید خرج کنید ؟ پس پنل اس ام اس بخرید و ورود و ثبت نام را با رمز یکبار مصرف از طریق اس ام اس انجام دهید دیگه از این امکانات سریعتر نداریم!داریم؟

پنل کاربری عالی

کاربر پس از ورود به پنل کاربری وب سایت یا وبلاگ شما انتظار سورپرایز شدن را دارد !ناگهان میبیند فقط ماشینی که سوار شده است یک فقره فرمان و یک عدد دنده و پدال گاز و ترمز را دارد :/ با توجه به شغل هدف سایت امکانات بسازید.

درک مفهوم : امکانات بشتر باعث میشود زمان بیشتری را بازدید کننده در وب سایت شما بگذراند.

نتیجه : هرچه امکانات بیشتر باشد امکان تسلط کاربر بر وب سایت یا وبلاگ و توانایی های وب سایت شما بیشتر و علاقمند تر به وب سایت شما میشود.

 

همینطور ویژگی های یک وب سایت خوب میتواند شامل : دامنه خوب / ارتباط با مدیران و کاربران /نقشه وب سایت/و محتوا میباشد و میتواند تاثیر بسزایی بر روی کاربر و بازدیدکننده وب سایت یا وبلاگ شما داشته باشد.

طراحی وب سایت را حرفه ای با تضمین موفقیت و کمترین قیمت کشور تجربه کنید. طراحی سایت در ایران تبلیغ با تضمین موفقیت همراه است.

درباره‌ی سعید کاظمی

کارشناس مهندسی تکنولوژی نرم افزار / طراح و گرافیست مسلط به فتوشاپ و مسلط به وردپرس و IPB-IPS با استفاده از کد kazemi011 جهت سفارش گذاری خدمات ایران تبلیغ تخفیف دریافت کنید

همچنین ببینید

آیا وردپرس امن است؟

آیا وردپرس امن است؟ + انواع هک در وردپرس

آیا وردپرس امن است؟  ;اولین سوالی که احتمالاً از خود می‌پرسید، آیا وردپرس امن است؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.