هک و امنیت و راه های مقابله با آن | هک تلگرام و اینستاگرام واقعیت دارد؟

مسئله مهم و جدی که گریبان گیر درصد بالایی از مردمان کشور شده هک شدن و نفوز به گوشی های  هوشمند و لپ تاپ حتی کامپیوتر و حساب های تلگرام و اینستاگرام ،چه سخت افزاری و چه نرم افزاری توسط هکر ها  همه این ها به دلیل عدم شناخت راه های هک شدن و نادیده گرفتن مسائل امنیتی میباشد باید موارد امنیتی را به والدین خود انتقال دهید اغلب قربانیان افرادی که با تکنولوژی اشنا نیستند میباشند.

یادمان باشد در دنیایی قدم میگزاریم که روز به روز زندگی با کامپیوتر در حال ترکیب شدن میباشد.

هک hack

 هک امنیت
هک امنیت

هک چیست؟ هک در دنیای رایانه ای به معنی نفوز و دگرگون سازی بدون داشتن ابزار های لازم و دسترسی ها توسط مدیریت یا موسس و سازنده و این شخص را هکر Hacker میگویند ،به معنی برابری به معنی کرک crack یعنی رمز گشایی و شخص رمز گشا را کراکر Cracker میگویند.حال با این تعریف میتوان برداشت کرد این نفوز میتواند مخرب باشد یا مشکل گشا و سودمند این گونه افراد به اصطلاح هکر های کلاه سیاه (تخریب گر) هکر های کلاه سفید(ضد تخریب گر) همه میدانیم هکر ها به چند دسته تقصیم میشوند.پس لازم به بحث نیست.

هک و امنیت
هک و امنیت

 

امنیت Security

در دنیای رایانه ای مجموعه کار هایی که مانع نفوز هکر ها به اطلاعات شخصی ما شود.امروزه با گسترش تکنولوژی نه تنها پیشرفت را برایمان اورده است بلکه تهدیداتی هم با خود همراه داشته حال این تهدیدات چه هستند؟ نفوز به موارد مالی، نفوز به موارد خصوصی، نفوز به موارد امنیتی شما در کدام دسته قرار دارید؟ سوال اینجاست چه کار هایی برای امنیت باید انجام داد؟در ادامه توضیح داده شده است:

راه های مقابله با نفوز گرها Hacker

*توجه : این روش ها به منظور آگاهی و جلو گیری از نفوز هکر ها بوده و قصد ما جنبه اموزشی هک کردن نبوده است*

1) به روز رسانی

هکر ها برای نفوز به دنبال نقطه ضعف و یا ایراد به اصطلاح باگ Bug میباشد حال اگر از نرم افزار خاصی استفاده میکنید حتما میبایستی آن را به روز رسانی کنید چرا که همیشه راه هایی نفوز و پیداکردن حفره هایی در نرم افزار ها بعد از چندین روز یا یک ماه پیدا میشود و حتما توسعه دهندگان آن نرم افزار هم برای رفع باگ ورژن جدیدی را ارائه میدهند و میبایست این را جدی بگیرید.

نفوز و مقابله
نفوز و مقابله

2) مهندسی معکوس

عده ای از هکرها برای نفوز انقدر توانایی ندارند که بتواند بدون داشتن هیچگونه اطلاعاتی وارد حریم خصوصی شما شوند انها درواقع با اجازه و دسترسی شما وارد حساب های شما میشوند! اما متاسفانه این یکی از خطرناک ترین روش نفوز میباشد که بالغ بر 70 درصد افراد به راحتی مورد نفوز قرار میگیرند البته این مورد شامل روش های زیادی است که ما به رایج ترینش اشاره میکنیم.

[cl-counter final=” 70+%” title=”قربانیان مهندسی معکوس”]

تلگرام
تلگرام
تلگرام

به دلیل مسائل خارج از بحث ما تلگرام فیلتر شده است و متاسفانه بعد از فیلترینگ تلگرام قربانی هایی که مورد حملات هکر ها قرار گرفته اند بیش از حد قبل بوده و به جرات میشه گفت ده ها برابر رسیده است که این رقم نجومی میباشد.ابتدا هکر ها اپ هایی میسازند تحت عنوان تلگرام بدون فیلتر یا تلگرام فلان شده یا هرچی که توجه کاربر را به قدر جلب میکند که درجا آن نرم افزار را بر بروی گوشی های هوشمند خود نصب میکنند که این مورد بسیار قربانی داده.

این روش چطور کار میکند؟

مرحله اول ساختن : ساخت نرم افزار جاسوسی و دادن ماموریت : هنگام نصب بر روی گوشی هوشمند این مجوز ها را دریافت کن ! اجازه دسترسی به دوربین جلو و عقب / اجازه دسترسی به پنل های پیامکی گوشی همراه/اجازه دسترسی به میکروفون و کلیه موارد صوتی/اجازه دسترسی به تماس های تلفنی/اجازه دسترسی به مرورگر ها و الی عاخر.

مرحله دوم نفوز : نصب به وسیله خود شخص در گوشی همراه (برای نصب شما مجبور هستید با موارد گفته شده موافقت کنید وگرنه نرم افزار نصب نمی شود).

مرحله سوم هک : هنگام آنلاین شدن کاربر به صورت پنهان در گوشی هوشمند شروع به کار کن! مثال با دستور /ip شخصی که این اپ را نصب کرده انلاین شده به من گزارش بده و مشخصات و شناسه ip  یا  id ان را برایم ارسال کن حال با دستور /dl sms یا بگزارید پارسی بگویم دستور “ضبط از دوربین اول یا دوم” و یا غیره… میتواند بر گوشی هوشمند شما حکومت کند. تبریک شما به سادگی هک شده اید :/

اینستاگرام
اینستاگرام
اینستاگرام

ربات های جعلی – با استفاده از ربات های جعلی افزایش فالوور در اینستاگرام ابتدا نام کاربری و رمز عبور را از شما دریافت میکنند و سپس کارتان با حسابتان تمام میشود. به همین سادگی این روش هم رایج بوده است البته شما باید حتما از ایمن بودن سایت پذیرنده و داشتن نماد های اطمینان و پروتکل های امنیتی اطمینان حاصل فرمایید و سپس اقدام به این کار کنید.

به سادگی در اینترنت جستجو نکنید و وارد هر وبلاگ بی درو پیکر نشوید که هکر ها از سایت هایی که بلاگ مجانی ارائه میدهند استفاده میکنند.اگر در این باره شک دارید از قسمت پنل کاربری با متخصصین ایران تبلیغ در ارتباط باشید.

2 مورد که باید ان را جدی بگیریم برای حفظ امنیت

1) انتخاب رمز عبور قوی : بالای 16 کاراکتر رمز عبور قوی میباشد شامل اعداد و حروف بزرگ و کوچک و علائم !@#$%^^^&* و ….

این سایت شما را راهنمایی میکند  strongpasswordgenerator

2) فعال سازی تایید دو مرحله ای : در اینستاگرام و تلگرام و حساب های گوگل و یاهو و تمامی حساب ها و نرم افزار های بزرگ و معروف حتما دو مرحله ای را فعال کنید.

3) فیشینگ Phishing

این روش هم بسیار روش خطرناک بوده و درصد بالایی از قربانی هایی که توسط این روش هک شده اند را ازان خود کند.این روش کاملا بی شرمانه بوده و نوعی نامردی میباشد که گربان گیر افرادی که مطالعه کافی نداشته اند را گرفته حال این روش چگونه کار میکند مختصر و مفید روش هایی که هکر خود را جای افراد دولتی و یا موسسات دولتی و اپراتور ها و ربات های فضای مجازی قرار میدهند.

شایعت ترین آن ها فیشینگ صفحات بانکی میباشد و تنها راه برای فهمیدن فقط و فقط توجه به ادرس URL آن میباشد،در این روش شما با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی رمز دوم و شماره کارت و cvv2 و تاریخ انقضا را دریافت کرده و با پیغامی مبنی بر اینکه بانک مشغول میباشد و یا در ساعاتی دیگر اقدام به پرداخت کنید یا اینکه میگوید این کارت مسدود شده و با این کلک شما را وادار میکند از کارت دیگری استفاده کنید.

حال شما اطلاعات هر 2 کارت بانکی خود را دو دستی تقدیم کرده اید چه باید کنید؟ جواب با تمام سرعت خود را به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز ATM رسانده و سپس سریعا رمز دوم خود تا تغییر دهید و سریعا لینک فیشینگ را به پلیس سایبری گزارش دهید.تصویر زیر امن میباشد

صحفه رسمی بانکی نفوز و مقابله
صحفه رسمی بانکی نفوز و مقابله
آدرس مجاز
آدرس مجاز
آدرس غیر مجاز
آدرس غیر مجاز

4) شایعات

بله شایعات مختصر و مفید میگویم : حتما شما دوست دارید یک شبه هکر شوید ! یا در اینترنت به دنبال این موارد هستید:

-آموزش هک

-آموزش هک اینستاگرام

-آموزش هک تلگرام

-آموزش هک وای فای

-آموزش هک سایت

-آموزش هک بازی کلش

-آموزش هک جیمیل و یا ایمیل و …..

هیچ کسی در اینترنت اموزش هک کردن را نمی گزارد ! اصلا هکر نمی گوید من هکر هستم ! مگر میشود ره صد ساله را یک شبه رفت! باید سال ها تلاش کرد مگر هک کردن به این سادگی میباشد بدون دانش از علوم برنامه نویسی به ان دسترسی پیدا کرد حتی برنامه نویسان حرفه ای هم ادعا ندارند که بتوانند به کسی اموزش هک یاد بدهند .باید متوجه شده باشید موارد فوق چاهی میباشند که افرد سود جو یا از آن پول در میاورند یا به حساب شخصی شما دسترسی داشته باشند

صد در صد نتایج جستجو های فوق کاملا پولی  بوده و در ازای دریافت پول لینک تقلبی یا fake تحویل شما میدهند،شاید فیشینگ باشد.

نتیجه : دنیای مجازی هیچ وقت در امنیت کامل نمی باشد زیرا هکر های کلاه سیاه بی کار ننشته و همواره در حال تخریب و نفوز میباشد،همینطور هم هکر های کلاه سفید هم هموارده در حال مقابله و بستن حفره های امنیتی میباشند.همیشه به روز باشید تا از اسیب های فضای مجازی در امان باشید.

موفق و پیروز باشید.

درباره‌ی سعید کاظمی

کارشناس مهندسی تکنولوژی نرم افزار / طراح و گرافیست مسلط به فتوشاپ و مسلط به وردپرس و IPB-IPS با استفاده از کد kazemi011 جهت سفارش گذاری خدمات ایران تبلیغ تخفیف دریافت کنید

همچنین ببینید

فایل robots.txt

فایل robots.txt چیست؟ + بهینه سازی فایل robots.txt

فایل robots.txt ;اخیرا یکی از مشتریان سئو سایت ما سوالی درباره اینکه وقتی می گوییم فایل robots.txt …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.