قدرت تبلیغ در اینترنت در مقایسه با سایر رسانه ها

تبلیغ در اینترنت و تلگرام و اینستاگرام و سایر پیام رسان ها و رسانه ها

قدرت تبلیغ در اینترنت در مقایسه با سایر رسانه ها در چیست؟

چرا پیشنهاد ما آگهی زدن و تبلیغ در تلگرام و اینستاگرام و سایر پیام رسان ها است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت تبلیغ در اینترنت

امرزوه با گسترده شدن اینترنت مردم بخش عمده ای از زندگی خود را در فضای مجازی می گذرانند.

اما این دلیل پیروزی رسانه های مجازی (اینترنتی) بر رسانه های صوتی و تصویری (رادیو و تلوزیون) نیست.

مهمترین دلایل تبلیغ در اینترنت این ها میباشند :

  • هزینه : هزینه (مالی) بسیار پایین در تبلیغات در رسانه های مجازی نسبت به رسانه های تصویری.
  • وقت : کمترین هزینه در زمان یعنی دردسترس بودن رسانه های مجازی نسبت به رسانه های تصویری.
  • رفاه : در هر جا و مکانی که هستید میتوانید اقدام به آگهی در اینترنت و گوگل کنید حتی به صورت نشسته و صرف چای !
  • سرعت : به دلیل حجم عمده مردم که در فضای مجازی به سر میبرند سرعت تبلیغات نسبت به رسانه های تصویری بسیار سریع تر مطلع میشوند.

و اما کدام؟ اینستاگرام ؟ تلگرام ؟ یا سایر پیام رسان ها؟

جنگی میان 2 دشمن دیرینه کامپیوتر و تلوزیون رسانه های مجازی و رسانه های تلوزیونی

"<yoastmark

قویترین پیامرسان ها جهت تبلیغات و ارسال آگهی

اینستاگرام

به دلیل واضحی که در جریان آن هستیم اینستاگرام عبر جامعه مجازی و معروف ترین شبکه اجتماعی ایران شده است.

برای تبلیغات در اینستاگرام 2 راه بیشتر ندارید یا هزینه کنید یا از صفر شروع کنید،از صفر شروع کردن به این معنی هست که شما از پیج خودتان استفاده کنید و هشتگ بزارید و پست های دیگران را لایک کنید و یا نظر بگذارید و در آخر ان هم بگویید به پیج من هم سربزنید،این کار برای تبلیغات در اینستاگرام جواب نمی دهد.

هزینه کردن، پس باید پیج های بزرگ را پیدا کنید و از تقلبی نبودن آن اطمینان حاصل کنید ، مثال پیجی با 100 هزار فالوور که همیشه پست های آن پیج بیشتر از 200 الی 300 بازدید هم ندارد.پس از پیدا کردن پیج واقعی با فالوور های واقعی ، بنر یا انیمیشن جهت تبلیغات و اگهی خود به مدیران پیج بدهید و در عوض مبلغی برای شما تبلیغات میکنند.

همیشه مراقب کلاه برداران باشید پیج هایی در حال فعالیت هستند که فالوور های غیر واقعی دارند پس با کمی تفکر باید متوجه بشوید که تعداد بازدید ها با تعداد لایک ها و نظرات حتما تناسب داشته باشد حداکثر بازدید ها باید 2 برابر پسند ها باشند و پسند ها 2 برابر کامنت ها باشد. اینستاگرام هم یکی از موارد تبلیغ در اینترنت میباشد.

تلگرام

پس از اینستاگرام ،تلگرام یکی از موارد دیگر جهت تبلیغ یا اگهی در اینترنت میباشد.کاربر های ایرانی همچنان تلگرام را رها نمی کنند.

[cl-counter final=”40،000،000+” title=”تعداد کاربران تلگرام ایرانی” value_color=”#08ec0c” title_color=”#7049ba”]

 

رقم فوق بیانگر برتری تلگرام نسبت به سایر پیام رسان ها میباشد حتی به راحتی میتوان گفت کل رسانه های تصویری یک طرف تلگرام با یک دست یک طرف دیگر!

از دید بنده تلگرام 2 بازو دارد:

  1. گروه
  2. کانال

این دو منبع بزرگی از پارو کردن پول به صورت تبلیغات در تلگرام میباشد یعنی این دو مورد قدرت تلگرام محسوب میشوند.

در روز های اوج تلگرام حتی کانال هایی بودند که فیلم های سینمایی را برای گوشی های همراه اماده میکردند و منتشر میکردند گاهی این کانال ها به 800 هزار نفر هم میرسید که بعد از هر 10 پست یک پست تبلیغاتی ارسال میکردند. بابت تبلیغات ماهیانه و یا هفتگی مقداری پول دریافت میکردند.

تلوزیون یک رسانه تصویری میباشد با این حساب بحث های زیر را داریم :

  • هزینه فوق سنگین برای تبلیغ دارد به گونه ای اگر بنده بخواهم مغازه خودم  و محصولاتم ابزار های کشاورزی باشد،آیا سزاوار هست بابت هر 60 ثانیه میانگین 3 میلیون تومان علاوه بر ساخت تیزر 10 الی 20 میلیون تومان بپردازم (هزینه محاسبه ماهانه به عهده خودتان) .
  • محدودیت در تبلیغات امکان دارد در روز شاید 1 الی 2 بار تبلیغ شود و آن هم گذرا میباشد یعنی تمرکز بر روی تبلیغات بیننده ندارد مثالی در اینستاگرام : اگر پستی تبلیغاتی را در نظر بگیریم حتی 10 پست اخر پیج هم باشد بیننده ساعت ها و روزها وقت دارد تا تبلیغات شما را برنداز کند! این یک شوخی خنده دار اما واقعی میباشد!.
  • بازدید کم نسبت به پیام رسان ها چقدر احتمال میدهیم که بر فرض مثال 10 میلیون نفر در حال تماشای تلوزیون هستند که ناگهان تبلیغات شما نمایش دهد و هر 10 میلیون نفر ببینند اما در پیامرسان ها با یک جستجوی ساده بیننده به نتیجه میرسد.

تمامی این ها چند نمونه از برتری نسبت به رسانه های تصویری میباشد اما ما در این مقاله سعی بر این نداشتیم که تلوزیون و رادیو را محاکمه کنیم و به نابودی بکشانیم خیر! اما حقیقتی میباشد که همه ما بهتر میدانیم حتی اگر هم بدترین شکل ممکن را در نظر بگیریم یعنی بدون هیچ گونه پول بخواهیم در اینترنت تبلیغات کنیم امکان موفق شدن چندین درصد میباشد ،در غیر این صورت در تلوزیون و رادیو این یک رویای هیچ و پوچ میباشد.

اما نگران این موضوع نباشید ما در ایران تبلیغ هیچ جای نگرانی نمی گزاریم متخصصین ما بعد از ورود به پنل کاربری و ارسال تیکیت جواب گوی شما خواهند بود و به صورت رایگان در این باره مشاوره میدهند.

موفق و پیروز باشید.

درباره‌ی سعید کاظمی

کارشناس مهندسی تکنولوژی نرم افزار / طراح و گرافیست مسلط به فتوشاپ و مسلط به وردپرس و IPB-IPS با استفاده از کد kazemi011 جهت سفارش گذاری خدمات ایران تبلیغ تخفیف دریافت کنید

همچنین ببینید

اینستاگرام مارکتینگ و رازهای بازاریابی اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام مارکتینگ ;اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی می باشدکه در فضای اینستاگرام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.